.

Tolong ingatkan aku


Tolong ingatkan aku
Andai aku lupakan Tuhan
Dalam kesengganga dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolong ingatkan aku
Jangan jadi anak durhaka
Ibu bapak jangan samai dilupakan
usah melukai hati dan perasaan mereka

Tolong ingatkan aku
Supaya ingat pesan guru
Bukan sekedar ingatan
Tapi tarbiyyah berpanjangan

Tolong ingatkan aku
Dengarlah dan bacalah AlQuran
ketika radio penuh hiburan
ketika TV penuh Hindustan

Tolong ingatkan aku
Dimana Islamnya akhirku
Jika aurat ditengadahkan
Disingkat, diketat, dijarangkan

Tolong ingatkan aku
Jadilah sahabat yang baik
Senantiasa memberi peringatan
Senantiasa menerima teguran

Tolong ingatkan aku
Kalau bercinta hanya karena-Nya
Dalam memilih utamakan iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan aku
Hidup ini satu kembara
Kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga di sana menjadi bekal

Tolong ingatkan aku
Diri ini milik Yang Kuasa
Kepada-Nya diserahkan jiwa
Segala-gala-Nya Dialah tumpuan

Tolong ingatkan aku...

Back To Top